A-klinikka ja Neubit ryhtyvät kehittämään biofeedback-työkaluja päihdehoitoon – ”Voimme uudistaa ja nykyaikaistaa hoitoa”

A-klinikka Oy ja Neubit Oy alkavat kehittää yhteistyössä biofeedback-työkaluja päihdehoitoon. Yhteistyön tavoitteena on luoda uudenlaisia palveluja, joilla voidaan tukea päihdeongelmista toipumista ja täydentää nykyisiä hoitopalveluja.

Biofeedback-työkalut mittaavat ihmisen fysiologista toimintaa ja antavat siitä palautteen käyttäjää hyödyttävässä muodossa. Työkalu voi seurata esimerkiksi sydämen sykevälin vaihtelua ja sykkeen kiihtyessä tarjota stressiä ja ahdistuksen tunnetta helpottavan hengitysharjoitteen. Päihdehoidossa työkaluilla voidaan mahdollistaa potilaalle entistä tiiviimpi ja yksilöllisempi tuki toipumiseen.

Haluamme rohkeasti kehittää uusia, innovatiivisia keinoja, joilla voimme tukea potilaiden kuntoutumista. Biofeedback-työkalut tarjoavat ihmisen elimistön toimintaan pohjaavan, lääkkeettömän hoitovaihtoehdon, joka täydentää kekseliäällä tavalla nykyisiä palvelujamme”, sanoo A-klinikka Oy:n toimitusjohtaja Kaarlo Simojoki.

Työkalujen avulla kertynyttä tietoa voidaan hyödyntää päihdehoidossa myös potilaiden kuntoutumisen seurannassa. Se mahdollistaa hoidon vaikuttavuuden todentamisen aiempaa tarkemmin. Työkaluja voidaan käyttää niin digitaalisissa kuin perinteisemmissäkin päihdepalveluissa.

A-klinikan ja Neubitin yhteistyö on uraauurtavaa kehitystyötä, jolla voimme uudistaa ja nykyaikaistaa päihdehoitoa”, Kaarlo Simojoki jatkaa.

Neubitin toimintaa ohjaavana ajatuksena on tuottaa yksilöllisestä fysiologisesta datasta tietoa, joka muuttaa yksilön käyttäytymistä ja toimintaa määriteltyjen tavoitteiden mukaiseen suuntaan. Päihdehoito on siihen erittäin hedelmällinen viitekehys”, kertoo Neubit Oy:n toimitusjohtaja Marko Reponen.

Lisäksi A-klinikka on meille erittäin mieluisa yhteistyökumppani verkkoterapian ja kognitiivisen käyttäytymisterapian asiantuntijana”, Reponen sanoo.

Kaarlo Simojoki, toimitusjohtaja, lääketieteellinen johtaja, A-klinikka Oy, [email protected], p. 040 573 1083
Marko Reponen, toimitusjohtaja, Neubit Oy, [email protected], p. 040 768 7246

A-klinikka Oy on päihde- ja mielenterveyspalvelujen erityisosaaja, joka palveluissa työskentelee 500 alan ammattilaista. Meillä on palveluja digipalveluista ympärivuorokautiseen sairaalahoitoon. Tuotamme palveluja kunnille ja kuntayhtymille, työterveyshuoltoon, yrityksille ja yksityisasiakkaille. a-klinikka.fi

Neubit Oy on vuonna 2020 perustettu, biofeedback-teknologiaa kehittävä yritys. Yrityksen tuotteet on suunniteltu tukemaan yksilön sopeutumista ja oppimista yhä vaativammissa toimintaympäristössä. Tuotteita voidaan käyttää stressin hallintaan ja kognitiivisen suorituskyvyn kohentamiseen sekä osana laajempia terapeuttisia kokonaisuuksia. neubit.fi