Huumeita käyttäville tarkoitettu terveysneuvonta uudistuu Salossa

A-klinikka Oy lyhyesti

Huumeita käyttäville tarkoitetut terveysneuvontapalvelut uudistuvat Salossa, kun Terveysneuvonta Salo aloittaa toimintansa Turuntiellä 2.3.

Salon terveysneuvontapalveluista vastaa maaliskuun alusta alkaen A-klinikka Oy. Uuden Turuntiellä sijaitsevan toimipisteen nimi on Terveysneuvonta Salo. Palveluihin sisältyvät pistovälineiden vaihto huumeita käyttäville sekä neuvonta terveyteen ja palveluihin liittyvissä asioissa.

”Terveysneuvonnalla vähennetään huumeiden käytön haittoja ja ehkäistään tartuntatauteja. Toiminta on tärkeää ja sitä edellytetään tartuntatautilaissa kaikilta kunnilta. Terveysneuvonta on myös isossa roolissa siinä, kun pyritään tavoittamaan huumeita käyttäviä ihmisiä palvelujen piiriin”, sanoo palvelupäällikkö Tytti Tuppurainen A-klinikka Oy:ltä.

Uusi palvelu yhdistää aiemmin samalla paikalla toimineen Päiväkeskuksen ja Asemakadun terveysneuvontapisteen palvelut. Terveysneuvontapiste Uukkarin toiminta Asemakadulla päättyy.

”Olemme tavoittaneet hyvin ihmisiä Päiväkeskuksen palveluilla. Viime vuonna oli yli 3 600 käyntiä, ja toivomme, että uudistuksen myötä voimme auttaa asiakkaita entistä paremmin ja tavoittaa myös uusia kävijöitä”, Tytti Tuppurainen kertoo.

”Tarjolla ovat edelleen myös Päiväkeskuksen palvelut, eli toimipisteessä voi viettää aikaa ja levätä. Työntekijöiltä saa halutessaan apua omien asioiden selvittelyyn ja esimerkiksi ajanvarausten tekemiseen.”

Terveysneuvonta Salon toimipiste sijaitsee osoitteessa Turuntie 10. Terveysneuvontaan voi tulla aukioloaikoina suoraan ilman ajanvarausta. Palvelut ovat asiakkaille maksuttomia ja asiointi on anonyymiä.

Terveysneuvonta Salo