Miina Pulkkinen nimitetty palvelujohtajaksi – A-klinikka Oy panostaa digitaalisiin päihdepalveluihin Pohjoisklinikalla

Miina Pulkkinen

KTM Miina Pulkkinen on nimitetty palvelujohtajaksi vastaamaan A-klinikka Oy:n digi- ja kasvupalveluiden liiketoiminnasta. Pulkkinen on aiemmin toiminut mm. kehitys- ja asiakkuusjohtajana PlusTerveys Oy:ssä sekä liikkeenjohdon konsulttina terveydenhoitoalalla.

A-klinikka Oy tulee panostamaan entistä voimakkaammin matalan kynnyksen päihdepalveluihin ja työikäisille alkoholin riskikäyttäjille suunnattuihin palveluihin sen omistaman yksityisen Pohjoisklinikan kautta.

”Pulkkisen osaaminen palvelutoiminnan kehittämisessä on meille arvokasta, kun panostamme voimakkaasti osin uusien asiakasryhmien palveluihin. Yksityishenkilöiden lisäksi haluamme tavoittaa työnantajat. Alkoholiin liittyvät ongelmat heijastuvat heti työtehoon ja työntekijöiden hyvinvointiin”, A-klinikka Oy:n toimitusjohtaja ja lääketieteellinen johtaja Kaarlo Simojoki kertoo.

Tampereen yliopiston viime syksynä tehdyn tutkimuksen mukaan Suomessa etätöihin siirtyi 60 prosenttia työntekijöistä. Tutkimuksen mukaan joka neljäs on lisännyt alkoholinkäyttöään koronakriisin aikana ja yli puolet (53 %) alkoholinkäyttöään lisänneistä käytti alkoholia jo ennestään liikaa.

”Miinan näkemys asiakaslähtöisten matalan kynnyksen digipalveluiden tuomisesta työikäisten alkoholin riskikäyttäjien ja työnantajien saataville istuu hyvin strategiaamme. Haluamme havahduttaa työelämän johtajia ja esimiehiä siihen, minkälainen pommi heillä voi olla käsissään, jos alkoholiin liittyviä ongelmia ei tunnisteta ja niihin ei puututa ajoissa”, Simojoki jatkaa.

Pulkkinen itse pitää haastetta mielenkiintoisena: ”Palveluillemme on kasvava tarve ja uskon, että kokemukseni asiakaslähtöisestä palveluliiketoiminnan johtamisesta ja digipalveluista antaa hyvän pohjan rakentaa Pohjoisklinikan ja koko A-klinikan kasvua. A-klinikalla on vuosikymmenien vankka kokemus päihdepalveluista julkisen sektorin yhteistyökumppanina ja nyt pääsemme Pohjoisklinikalla rakentamaan matalan kynnyksen digipäihdepalveluita tämän lääketieteellisen osaamisen päälle. Korona-aika on kärjistänyt monia tilanteita muun muassa alkoholin riskikäyttäjillä niin yksityis- kuin työelämässäkin. Me haluamme kehittää palveluitamme vastaamaan näihin tarpeisiin.”

Kaarlo Simojoki, toimitusjohtaja, lääketieteellinen johtaja, A-klinikka Oy, p. 040 5731 083
Miina Pulkkinen, palvelujohtaja, yksityiset ja kasvupalvelut, A-klinikka Oy, p. 040 532 8836
[email protected]

A-klinikka Oy on päihde- ja mielenterveyspalvelujen erityisosaaja, joka palveluissa työskentelee noin 500 alan ammattilaista. Tuotamme palveluja kunnille ja kuntayhtymille, työterveyshuoltoon, yrityksille ja yksityisasiakkaille. Olemme Yhteiskunnallinen yritys.

Pohjoisklinikka on erikoistunut alkoholiin liittyvien terveysongelmien tunnistamiseen ja hoitoon. Toimipisteemme sijaitsee Helsingissä Rautatientorin kulmalla. Digipalvelumme ovat saatavilla koko Suomeen. Pohjoisklinikka on osa A-klinikka Oy:tä. pohjoisklinikka.fi