A-klinikka Oy:n palveluissa varotoimia koronaviruksen ja influenssan leviämisen ehkäisemiseksi

Varotoimia palveluissamme
Mostphotos

Kaikki toimipisteemme ovat avoinna ja palvelevat normaalisti koronavirukseen ja influenssaan liittyvät varotoimet huomioiden. Suosittelemme käyttämään maskia, kun asioit meillä.

Vastaanottokäynnille voit tulla toimipisteeseen. Vastaanotto poliklinikkapalveluissa on useimmiten mahdollista pitää myös etävastaanottona puhelimitse tai videovälitteisesti.

Suosittelemme maskia vastaanottokäynnillä

Suosittelemme asiakkaillemme maskin käyttöä avohoitopalveluissamme, kuten A-klinikoilla, K-klinikoilla ja Nuorten palveluissa. Tarvittaessa tarjoamme maskin.

Haluamme tehdä palveluistamme mahdollisimman turvallisia kaikille asiakkaillemme ja suojata henkilökuntaamme. Henkilökuntamme käyttää maskia kaikissa asiakaskontakteissa.

Ethän asioi toimipisteessämme, jos sinulla on flunssaoireita tai olet muuten kipeä. Voit peruuttaa ajan soittamalla asiakaspalveluumme 010 506 5550 tai omalle työntekijällesi.

Ryhmien toiminta

Ryhmien toiminta jatkuu palveluissamme koronavarotoimia noudattaen. Ryhmään osallistuessa suosittelemme käyttämään maskia. Tarjoamme tarvittaessa maskin. Ethän tule ryhmään, jos sinulla on flunssaoireita.

Laitoshoitopalveluissa ei ole tällä hetkellä pääsääntöisesti mahdollista järjestää anonyymejä ryhmiä eikä muita ryhmiä, joihin tulee ulkopuolisia osallistujia.

Laitoshoitoon hakeutuminen ja läheisten vierailut

Laitoshoitopalveluihin, kuten vieroitushoitoon, hakeutuessa lisätietoa saa asiakaspalvelustamme. Hoitoa pyritään siirtämään, jos asiakkaalla on koronavirusinfektioon sopivia oireita.

Läheiset voivat vierailla laitoshoito- ja asumispalveluissamme rajoitetusti. Ota aina etukäteen puhelimitse yhteyttä toimipisteeseen vierailusta sopimiseksi. Muita ulkopuolisten vierailuja ei toistaiseksi voida järjestää.

Näin pidämme huolta turvallisuudestasi

A-klinikka Oy:n palveluissa on määritelty toimintatavat koronavirustilanteeseen THL:n ja viranomaisten ohjeisiin perustuen. Lisäksi huomioimme influenssan leviämisen ehkäisemisen esimerkiksi tehostamalla käsihygieniaa entisestään.

Hoitopalveluissamme noudatetaan huolellisesti varotoimia ja ohjeistuksia asiakastyötä koskien. Pidämme erityistä huolta hygieniasta ja toimipisteiden pintojen desinfioinnista.

Asiakaspalvelullamme on käytössä päivystävä lääkäri, jota se voi konsultoida koronaan liittyen niiltä osin kuin se meille tulevien asiakkaiden osalta on tarpeen.

Lisätietoja asiakaspalvelustamme

Tarvittaessa saat lisätietoja A-klinikka Oy:n palveluihin liittyen asiakaspalvelustamme 010 506 5550. Palvelemme myös sähköpostitse [email protected]

Puhelujen hinnat asiakaspalvelunumeroon 010 506 5550 kaikkialta Suomesta: 8,35 snt/puhelu + 16,69 snt/minuutti (sis. alv 24 %). Puheluhinnat ovat samat kiinteän verkon lankaliittymästä ja matkapuhelimesta soitettaessa. Asiakaspalvelusta eteenpäin välitetty puhelu on lisämaksuton.

Lisätietoja koronavirusinfektion oireista, testaamisesta ja riskiryhmistä saat THL:n sivuilta sekä oman kotikuntasi terveyspalvelujen sivuilta.

Älä jää yksin poikkeustilanteessa, myös useat järjestöt tarjoavat apua ja tukea. Kokosimme auttavia puhelimia ja muita yhteystietoja teemoittain.

A-klinikkasäätiön järjestötyötä koskevista muutoksista löydät lisätietoa säätiön sivuilta.

Uutinen julkaistu 13.3.2020, päivitetty 11.11.2022