A-klinikka Oy:n palveluissa varotoimia koronaviruksen leviämisen ehkäisemiseksi

Varotoimia palveluissamme
Mostphotos

Korona-aikaa on vuosi takana ja hoitoa tarjotaan tarkkojen suojaustoimien kanssa.

Kaikki toimipisteemme ovat avoinna ja palvelevat normaalisti koronavirukseen liittyvät varotoimet huomioiden.

Käytäthän maskia, kun asioit toimipisteessämme. Haluamme tehdä palveluistamme mahdollisimman turvallisia kaikille asiakkaillemme ja suojata myös henkilökuntaamme. Käytä maskia vastaanoton lisäksi odotustilassa. Henkilökuntamme käyttää maskia kaikissa tilanteissa.

Tulossa meille?

Vastaanottokäynnille voit tulla toimipisteeseen. Vastaanotto voidaan pitää myös etävastaanottona puhelimitse tai videovälitteisesti.

Ethän asioi toimipisteessämme, jos sinulla on koronavirusinfektioon sopivia oireita, joita ovat esimerkiksi kuume, yskä, hengenahdistus, lihassärky, kurkkukipu, nuha tai ripuli. Voit peruuttaa ajan soittamalla asiakaspalveluumme 010 506 5550 tai suoraan omalle työntekijällesi. Vastaanottokäynti poliklinikkapalveluissa on useimmiten mahdollista muuttaa myös etävastaanotoksi.

Laitoshoitopalveluihin, kuten vieroitushoitoon, hakeutuessa lisätietoa saa asiakaspalvelustamme. Hoitoa pyritään siirtämään, jos asiakkaalla on koronavirusinfektioon sopivia oireita.

Ryhmien toiminta jatkuu niissä avohoitopalveluissamme, joissa on mahdollista noudattaa kahden metrin turvavälejä. Ryhmäkoko on rajattu ja ryhmiin on ilmoittauduttava etukäteen. Laitoshoitopalveluissa järjestetään hoidollisia ryhmiä, jos kahden metrin turvavälit ja muut varotoimet on mahdollista toteuttaa. Ryhmiin osallistuville asiakkaillemme suosittelemme vahvasti maskin käyttöä. Henkilökunnalle maskin käyttäminen on pakollista. Ryhmiin ei saa osallistua, jos on koronavirusinfektioon sopivia oireita.

Läheiset voivat vierailla laitoshoito- ja asumispalveluissamme rajoitetusti. Ota aina etukäteen puhelimitse yhteyttä toimipisteeseen vierailusta sopimiseksi. Muita ulkopuolisten vierailuja ei toistaiseksi voida järjestää.

Toimipistekohtaiset tiedot löydät toimipisteidemme sivuilta.

Miten pidämme huolta turvallisuudestasi?

A-klinikka Oy:n palveluihin on määritelty toimintatavat koronavirustilanteeseen Terveyden ja hyvinvoinnin laitoksen (THL) ja viranomaisten ohjeisiin perustuen. Käytössämme on nopean reagoinnin mahdollistava valmiussuunnitelma. Teemme tiivistä yhteistyötä kuntien ja kaupunkien sekä alueellisten infektiolääkäreiden kanssa.

Hoitopalveluissamme noudatetaan huolellisesti varotoimia ja ohjeistuksia potilastyötä koskien. Esimerkiksi keskusteluvastaanotolla käytämme maskia ja noudatamme kahden metrin turvaväliä. Mahdollisessa lähikontaktissa työntekijämme käyttävät tilanteen ja tarpeen mukaisia muita suojaimia. Pidämme erityistä huolta hygieniasta ja toimipisteiden pintojen desinfioinnista.

Asiakaspalvelullamme on käytössä päivystävä lääkäri, jota se voi konsultoida koronaan liittyen niiltä osin kuin se meille tulevien asiakkaiden osalta on tarpeen.

A-klinikka Oy:n hallinnossa ja tukipalveluissa tehdään mahdollisimman paljon etätyötä. Kokoukset ja tapaamiset yhteistyökumppaneiden kanssa järjestetään ensisijaisesti etäyhteyksillä.

Meille on turvallista tulla

Koronatilanne A-klinikka Oy:n palveluissa on pysynyt rauhallisena aktiivisilla toimilla. Henkilöstö on huolehtinut hienosti suojautumisesta töissä ja vapaa-ajalla, mikä on näkynyt meillä koko kuluneen vuoden hyvänä koronatilanteena. Työntekijämme toimivat vastuullisesti annettujen sisäisten ja viranomaisohjeiden mukaan.

Meillä rokotetaan koko henkilöstö kausi-influenssaa vastaan, mikä osaltaan suojaa niin asiakkaitamme, henkilökuntaamme kuin kaikkia heidän läheisiään. Henkilöstömme rokotetaan myös koronavirusta vastaan heti, kun rokotteita on saatavilla. Osassa palveluitamme on henkilökunnan rokottaminen jo aloitettu.

Lisätietoja asiakaspalvelustamme

Tarvittaessa saat lisätietoja A-klinikka Oy:n palveluihin liittyen asiakaspalvelustamme 010 506 5550 ja [email protected] arkisin kello 8–17.

Puhelujen hinnat asiakaspalvelunumeroon 010 506 5550 kaikkialta Suomesta: 8,35 snt/puhelu + 16,69 snt/minuutti (sis. alv 24 %). Puheluhinnat ovat samat kiinteän verkon lankaliittymästä ja matkapuhelimesta soitettaessa. Asiakaspalvelusta eteenpäin välitetty puhelu on lisämaksuton.

Lisätietoja koronavirusinfektion oireista, testaamisesta ja riskiryhmistä saat THL:n sivuilta sekä oman kotikuntasi terveyspalveluiden sivuilta.

Älä jää yksin poikkeustilanteessa, myös useat järjestöt tarjoavat apua ja tukea. Kokosimme auttavia puhelimia ja muita yhteystietoja teemoittain.

A-klinikkasäätiön järjestötyötä koskevista muutoksista löydät lisätietoa säätiön sivuilta.

Uutinen julkaistu 13.3.2020, päivitetty 22.3.2021