A-klinikka Oy:n palveluissa varotoimia koronaviruksen leviämisen ehkäisemiseksi

Varotoimia palveluissamme
Mostphotos

Kaikki toimipisteemme ovat avoinna ja palvelevat normaalisti koronavirukseen liittyvät varotoimet huomioiden. Käytäthän maskia, kun asioit meillä.

Vastaanottokäynnille voit tulla toimipisteeseen. Vastaanotto poliklinikkapalveluissa on useimmiten mahdollista pitää myös etävastaanottona puhelimitse tai videovälitteisesti.

Käytä maskia vastaanottokäynnillä

Edellytämme asiakkailtamme maskin käyttöä avohoitopalveluissamme, kuten A-klinikoilla, K-klinikoilla ja Nuorten palveluissa. Tarvittaessa tarjoamme maskin.

Haluamme tehdä palveluistamme mahdollisimman turvallisia kaikille asiakkaillemme ja suojata henkilökuntaamme. Käytä maskia vastaanoton lisäksi odotustilassa. Henkilökuntamme käyttää maskia kaikissa tilanteissa.

Ethän asioi toimipisteessämme, jos sinulla on koronavirusinfektioon sopivia oireita, joita ovat esimerkiksi kuume, yskä, hengenahdistus, lihassärky, kurkkukipu, nuha tai ripuli. Voit peruuttaa ajan soittamalla asiakaspalveluumme 010 506 5550 tai omalle työntekijällesi.

Ryhmien kokoa rajattu

Ryhmien toiminta jatkuu palveluissamme koronavarotoimia noudattaen.

Ethän tule ryhmään, jos sinulla on vähäisiäkään koronavirusinfektioon sopivia oireita. Ryhmään osallistuessa tulee käyttää maskia. Tarjoamme tarvittaessa maskin.

Ryhmien kokoa on rajattu. Ryhmään osallistuneilta kerätään yhteystiedot tartunnanjäljityksen mahdollistamiseksi. Anonyymejä ryhmiä ei tällä hetkellä ole mahdollista järjestää.

Laitoshoitoon hakeutuminen ja läheisten vierailut

Laitoshoitopalveluihin, kuten vieroitushoitoon, hakeutuessa lisätietoa saa asiakaspalvelustamme. Hoitoa pyritään siirtämään, jos asiakkaalla on koronavirusinfektioon sopivia oireita.

Läheiset voivat vierailla laitoshoito- ja asumispalveluissamme rajoitetusti. Ota aina etukäteen puhelimitse yhteyttä toimipisteeseen vierailusta sopimiseksi. Muita ulkopuolisten vierailuja ei toistaiseksi voida järjestää.

Näin pidämme huolta turvallisuudestasi

A-klinikka Oy:n palveluissa on määritelty toimintatavat koronavirustilanteeseen Terveyden ja hyvinvoinnin laitoksen ja viranomaisten ohjeisiin perustuen. Käytössämme on nopean reagoinnin mahdollistava valmiussuunnitelma. Teemme tiivistä yhteistyötä kuntien ja kaupunkien sekä alueellisten infektiolääkäreiden kanssa.

Hoitopalveluissamme noudatetaan huolellisesti varotoimia ja ohjeistuksia asiakastyötä koskien. Esimerkiksi keskusteluvastaanotolla käytämme maskia ja noudatamme kahden metrin turvaväliä. Mahdollisessa lähikontaktissa työntekijämme käyttävät tilanteen ja tarpeen mukaisia muita suojaimia. Pidämme erityistä huolta hygieniasta ja toimipisteiden pintojen desinfioinnista.

Asiakaspalvelullamme on käytössä päivystävä lääkäri, jota se voi konsultoida koronaan liittyen niiltä osin kuin se meille tulevien asiakkaiden osalta on tarpeen.

Suuri osa henkilöstöstämme on jo rokotettu koronavirusta vastaan. Suosittelemme koronarokotteen ottamista kaikille työntekijöillemme ja asiakkaillemme.

Lisätietoja asiakaspalvelustamme

Tarvittaessa saat lisätietoja A-klinikka Oy:n palveluihin liittyen asiakaspalvelustamme 010 506 5550 arkisin kello 8–17. Palvelemme myös sähköpostitse [email protected]

Puhelujen hinnat asiakaspalvelunumeroon 010 506 5550 kaikkialta Suomesta: 8,35 snt/puhelu + 16,69 snt/minuutti (sis. alv 24 %). Puheluhinnat ovat samat kiinteän verkon lankaliittymästä ja matkapuhelimesta soitettaessa. Asiakaspalvelusta eteenpäin välitetty puhelu on lisämaksuton.

Lisätietoja koronavirusinfektion oireista, testaamisesta ja riskiryhmistä saat THL:n sivuilta sekä oman kotikuntasi terveyspalvelujen sivuilta.

Älä jää yksin poikkeustilanteessa, myös useat järjestöt tarjoavat apua ja tukea. Kokosimme auttavia puhelimia ja muita yhteystietoja teemoittain.

A-klinikkasäätiön järjestötyötä koskevista muutoksista löydät lisätietoa säätiön sivuilta.

Uutinen julkaistu 13.3.2020, päivitetty 18.10.2021