Uutinen

A-klinikka Oy:n palveluissa varotoimia koronaviruksen leviämisen ehkäisemiseksi

Julkaistu 13.3., päivitetty 8.10.

A-klinikka Oy:n palveluissa noudatetaan koronavirustilanteeseen liittyviä varotoimia asiakkaiden ja henkilökunnan turvallisuuden varmistamiseksi.

Kaikki toimipisteemme ovat avoinna ja palvelevat normaalisti koronavirukseen liittyvät varotoimet huomioiden.

Tulossa meille?

Vastaanottokäynnille voit tulla toimipisteeseen. Vastaanotto voidaan pitää myös etävastaanottona puhelimitse tai videovälitteisesti. Suosittelemme etävastaanottoa riskiryhmään kuuluville ja yli 70-vuotiaille.

Toivomme, että käytät maskia, kun asioit toimipisteessämme. Suosituksella haluamme tehdä palveluista mahdollisimman turvallisia kaikille asiakkaillemme ja suojata myös henkilökuntaamme. Pidäthän maskia vastaanoton lisäksi odotustilassa.

Ethän asioi toimipisteessämme, jos sinulla on koronavirusinfektioon sopivia oireita, joita ovat esimerkiksi kuume, yskä, hengenahdistus, lihassärky, kurkkukipu, nuha tai ripuli. Voit peruuttaa ajan soittamalla asiakaspalveluumme 010 506 5550 tai suoraan omalle työntekijällesi. Vastaanottokäynti poliklinikkapalveluissa on useimmiten mahdollista muuttaa myös etävastaanotoksi.

Ryhmiä pidetään niissä toimipisteissä, joissa voidaan taata riittävät turvavälit. Ethän tule ryhmään, jos sinulla on koronavirusinfektioon sopivia oireita. Katso tarkemmat tiedot ryhmistä toimipisteen omalta sivulta.

Laitoshoitopalveluihin, kuten vieroitushoitoon, hakeutuessa lisätietoa saa asiakaspalvelustamme. Hoitoa pyritään siirtämään, jos asiakkaalla on koronavirusinfektioon sopivia oireita.

Läheiset voivat vierailla laitoshoito- ja asumispalveluissamme rajoitetusti. Ota aina etukäteen puhelimitse yhteyttä toimipisteeseen vierailusta sopimiseksi. Muita ulkopuolisten vierailuja ei toistaiseksi voida järjestää.

Toimipistekohtaiset tiedot löydät toimipisteidemme sivuilta.

Miten pidämme huolta turvallisuudestasi?

Poikkeuksellisesta tilanteesta huolimatta A-klinikka Oy haluaa edelleen tarjota palveluja ja hoitoa niitä tarvitseville.

Olemme määritelleet toimintatavat koronavirustilanteeseen Terveyden ja hyvinvoinnin laitoksen (THL) ja viranomaisten ohjeisiin perustuen. Käytössämme on nopean reagoinnin mahdollistava valmiussuunnitelma. Teemme tiivistä yhteistyötä kuntien ja kaupunkien sekä alueellisten infektiolääkäreiden kanssa.

Hoitopalveluissamme noudatetaan huolellisesti varotoimia ja ohjeistuksia potilastyötä koskien. Esimerkiksi keskusteluvastaanotolla noudatamme kahden metrin turvaväliä. Mahdollisessa lähikontaktissa työntekijämme käyttävät suojaimia. Pidämme erityistä huolta hygieniasta ja toimipisteiden pintojen desinfioinnista.

Asiakaspalvelullamme on käytössä päivystävä lääkäri, jota se voi konsultoida koronaan liittyen niiltä osin kuin se meille tulevien asiakkaiden osalta on tarpeen.

A-klinikka Oy:n hallinnossa ja tukipalveluissa tehdään mahdollisimman paljon etätyötä. Kokoukset ja tapaamiset yhteistyökumppaneiden kanssa järjestetään ensisijaisesti etäyhteyksillä.

Lisätietoja asiakaspalvelustamme

Tarvittaessa saat lisätietoja A-klinikka Oy:n palveluihin liittyen asiakaspalvelustamme 010 506 5550 ja [email protected] arkisin kello 8–18.

Puhelujen hinnat asiakaspalvelunumeroon 010 506 5550 kaikkialta Suomesta: 8,35 snt/puhelu + 16,69 snt/minuutti (sis. alv 24 %). Puheluhinnat ovat samat kiinteän verkon lankaliittymästä ja matkapuhelimesta soitettaessa. Asiakaspalvelusta eteenpäin välitetty puhelu on lisämaksuton.

Lisätietoja koronavirusinfektion oireista, testaamisesta ja riskiryhmistä saat THL:n sivuilta sekä oman kotikuntasi terveyspalveluiden sivuilta.

Älä jää yksin poikkeustilanteessa, myös useat järjestöt tarjoavat apua ja tukea. Kokosimme auttavia puhelimia ja muita yhteystietoja teemoittain.

A-klinikkasäätiön järjestötyötä koskevista muutoksista löydät lisätietoa säätiön sivuilta.