Vieroitushoitoyksikkö Hämeenlinna

Viipurintie 1–3 G, 4. krs
13200 Hämeenlinna

puh. 050 5090 707 (ma–pe 8–14)

Vieroitushoidossa tarjotaan asiakkaalle ympärivuorokautinen hoito toipumiseen päihteiden käytön aiheuttamista oireista. Asiakkaan toipumisen tukena on ammattitaitoinen henkilökunta, lääkehoito sekä halukkaille vieroitusoireita lieventämään akupunktiohoitoa. Palvelut on tarkoitettu yli 18-vuotiaille.

Myös korvaushoitoasiakkaat voivat hakeutua hoitoon vieroittautumaan oheiskäytöstä.

Miten hoitoon pääsee

Hoitoon hakeudutaan ensisijaisesti A-klinikan päivystysvastaanoton kautta. A-klinikalla asiakkaalle tehdään hoidon tarpeen arvio. Päivystys on avoinna arkisin klo 8.15–11. Vieroitushoitoyksikkö sijaitsee samoissa tiloissa A-klinikan kanssa Hämeenlinnan pääterveysaseman yhteydessä.

Hoitoon voi hakeutua myös yhteispäivystyksen tai oman terveysaseman kautta. Vieroitushoidon paikkatilannetta voi tiedustella numerosta 050 5090 707 arkisin klo 8–14.

Palvelut on tarkoitettu Hämeenlinnan, Hattulan ja Janakkalan asukkaille. Muissa kunnissa asuvien hoidosta voidaan tehdä erillinen sopimus.

Mitä hoidossa tavoitellaan

Vieroitushoidon tavoitteena on asiakkaan päihdekierteen katkaisu, vieroitusoireiden hoito sekä jatkohoidon suunnittelu.

Hoitoaika 3–14 vuorokautta suunnitellaan yksilöllisesti asiakkaan tilanteen mukaan. Yleisimmin hoidon pituus on 7 vuorokautta, lääke- ja huumevieroituksissa 14 vuorokautta. Korvaushoitoasiakkaat voivat tulla vieroittautumaan oheiskäytöstä 14 vuorokauden ajaksi.

Henkilökuntamme

Vieroitushoitoyksikössä työskentelee seitsemän työntekijää. Henkilökunta koostuu kahdesta sairaanhoitajasta, neljästä ohjaajasta ja osa-aikaisesta lääkäristä.

Sivun lyhytosoite
a-klinikka.fi/vieroitushoitoyksikko-hameenlinna