A-klinikka Oy laajentaa lastensuojelupalvelujaan Lahdessa

Stoppareissa ei jätetä nuorta pulaan

A-klinikka Oy laajentaa palvelujaan Lahdessa vastatakseen lastensuojelun laitoshoidon kasvavaan tarpeeseen. Valtakunnallisesti tarvetta on erityisesti päihteiden käytöllä oireilevien nuorten hoitopaikoista.

A-klinikka Oy:n Stopparit ovat nuorten päihde- ja mielenterveysongelmien hoitoon erikoistuneita lastensuojelulaitoksia, joilla on toimipisteet Lahdessa ja Haminassa. Stoppari Lahteen avataan joulukuun alkupuolella uusi osasto, jolloin toimipisteen paikkamäärä kaksinkertaistuu.

”Lastensuojelun sijaishuollon tarve on valtakunnallisesti lisääntynyt viime vuosina, ja palveluillemme on jatkuvasti suuri kysyntä. Nuoret voivat tulla meille mistä tahansa päin Suomea kotikuntansa ohjaamana”, sanoo A-klinikka Oy:n aluepäällikkö Mika Hallberg.

Stoppareiden palvelut on tarkoitettu kiireellisesti sijoitetuille tai huostaan otetuille nuorille. Hoitojakso kestää nuoren tilanteesta riippuen kuukaudesta pariinkin vuoteen. Usein nuoret ohjautuvat Stoppareihin muista laitospalveluista.

”Lahden uusi kuntoutumisosasto tarjoaa nuorille pidempiaikaista ympärivuorokautista hoitoa kodinomaisessa ympäristössä. Nuoret saavat apua päihde- ja mielenterveysongelmiin ja heitä tuetaan kohti itsenäistä arkea. Huomioimme palveluissamme koko perheen hyvinvoinnin, sillä nuoren sijoitus on vanhemmillekin kova paikka”, Hallberg kertoo.

”Iloinen uutinen on se, että palvelun laajenemisen ansiosta pääsemme palkkaamaan Lahteen lisää henkilökuntaa. Tiimiin tarvitaan sosiaalialan ohjaajia ja sairaanhoitaja, yli 10 uutta työntekijää”, sanoo Hallberg.

Mika Hallberg, aluepäällikkö, A-klinikka Oy, p. 045 657 9012, [email protected]

stopparit.fi