Suvi Salonen A-klinikka Oy:n toimitusjohtajaksi

Suvi Salonen (Kuva: Mikko Käkelä)

A-klinikka Oy:n hallitus on nimittänyt 1.1.2024 alkaen yhtiön toimitusjohtajaksi Executive MBA Suvi Salosen. Salonen siirtyy tehtävään A-klinikan liiketoimintajohtajan paikalta, jossa hän aloitti syksyllä 2022. Salonen on aiemmin työskennellyt mm. Luona Oy:n liiketoimintajohtajana sekä K2 Turvapalvelujen liiketoiminnasta vastaavana johtoryhmän jäsenenä.

A-klinikka on kuluneena vuonna toteuttanut merkittävän kannattavuus- ja kehittämisohjelman, jonka läpiviemisessä Salosella on ollut keskeinen rooli. Hän näkee yhtiön olevan hyvissä asemissa ja selvästi uuden kasvupolun alussa:

– Olemme tehneet A-klinikkalaisten kanssa kovasti töitä viimeisen vuoden aikana yhtiön kannattavuuden parantamiseksi ja saaneet aikaan suunnanmuutoksen. Yhtiönä meillä tulee olla muutoskyvykkyyttä, jotta pystymme vastaamaan hyvinvointialueiden tarpeisiin. A-klinikan historia päihdepalveluiden tuottajana on yhteiskunnallisesti hyvin merkittävä, ja on hienoa saada olla osa tätä tarinaa. Haluan olla vaikuttamassa siihen, että meidän ammattilaistemme osaaminen on jatkossakin suomalaisten palveluksessa, Salonen toteaa.

A-klinikka Oy:n hallituksen puheenjohtaja Hannu Jouhki korostaa Salosen ansioita niin yhtiön suunnanmuutoksessa kuin sote-sektorin liiketoiminnan osaajana.

– Suvilla on poikkeuksellinen kyky löytää toimivia ratkaisuja julkisen sektorin organisaatioiden tarpeisiin ja johtaa kannattavaa palvelutuotantoa nopeasti muuttuvassa toimintaympäristössä. Olen todella iloinen saadessamme toimitusjohtajaksi ammattilaisen, joka johtaa edestä ja innostaa ihmisiä ympärillään, Jouhki luonnehtii.

A-klinikka Oy:n vt. toimitusjohtajana työskennellyt Jouhki siirtyy takaisin tehtäväänsä yhtiön omistavan A-klinikkasäätiön johtoon ja jatkaa A-klinikka Oy:n hallituksen puheenjohtajana.

Lisätiedot

Suvi Salonen, p. 040 528 5779, [email protected], A-klinikka Oy:n toimitusjohtaja alk. 1.1.2024
Hannu Jouhki, p. 040 669 0519, [email protected], A-klinikka Oy:n hallituksen puheenjohtaja

A-klinikka Oy tuottaa monipuolisia päihde- ja mielenterveyspalveluja hyvinvointialueille. Palveluidemme piirissä on vuosittain yli 10 000 ihmistä. Me toimimme 13 paikkakunnalla, ja palveluissamme työskentelee noin 500 sosiaali- ja terveysalan ammattilaista. A-klinikalle on myönnetty yhteiskunnallisen yrityksen merkki, ja toimintamme tuotot palautuvat yhteiseen hyvään. A-klinikka Oy:n omistaa voittoa tavoittelematon A-klinikkasäätiö.