Kustaa Piha A-klinikka Oy:n hallitukseen

Sydän A-klinikan logolla

A-klinikka Oy:n hallitukseen on 13.10.2023 nimitetty uudeksi jäseneksi Kustaa Piha (LT, VTM, KTM). Hänellä on kattava kokemus terveyspalveluyritysten kasvattamisesta ja palveluinnovaatioista mm. Med Group -yhtiön perustajana sekä toiminnan käynnistäjänä ja johtajana useissa muissa sote-alan organisaatioissa niin yksityisellä kuin julkisella sektorilla.

Liiketoiminnan ja kliinisen työn lisäksi Kustaa edistää osaltaan kansanterveysalan tutkimusta erityisinä kiinnostuksen kohteinaan sosioekonomiset terveyserot ja terveydenhuollon vaikuttavuus.

”Olemme yrityksenä kiinnostavassa muutosvaiheessa ja uuden kasvupolun alussa. On todella merkittävää, että saamme Kustaan mukaan hallitukseemme. Hänen mittava kokemuksensa terveyspalveluiden rakentamisesta vahvistaa merkittävällä tavalla liiketoimintanäkemystämme”, A-klinikka Oy:n hallituksen puheenjohtaja Hannu Jouhki arvioi.

Pihan päätökseen hakeutua A-klinikka Oy:n hallitukseen vaikutti yhtiön keskeinen asema riippuvuussairauksien hoidossa suomalaisen sote-kentän kumppanina.

”A-klinikassa yhdistyvät yhteiskunnallisesti merkittävän alan huippuosaaminen ja kustannustehokas palvelutuotanto. Olen mielelläni edistämässä A-klinikan toimintaa, jotta yhä useampi tärkeitä palveluita tarvitseva saa vaikuttavaa hoitoa. A-klinikan palvelut ovat myös omiaan vähentämään sosioekonomisia terveyseroja”, kertoo Kustaa Piha.

Hannu Jouhki, A-klinikka Oy:n hallituksen puheenjohtaja, vt. toimitusjohtaja, p. 040 669 0519
Kustaa Piha, p. 050 359 6835