Olet tervetullut meille, jos sinua askarruttaa päihteet tai mielenterveys. Huoli voi liittyä alkoholiin, lääkkeisiin, huumeisiin tai esimerkiksi pelaamiseen. A-klinikka Oy:llä on toimipisteitä 12 paikkakunnalla.

Poliklinikkapalvelumme auttavat erilaisissa alkoholiin, muihin päihteisiin ja riippuvuuksiin liittyvissä ongelmissa. Huomioimme hoidossa myös mielenterveyden.

A-klinikoiden palveluihin sisältyvät esimerkiksi keskustelukäynnit, neuvonta ja vieroitusoireiden hoito. Meille ovat tervetulleita myös läheiset. Nuorten palvelut on tarkoitettu nuorille, nuorille aikuisille ja heidän läheisilleen.

Varaa aika vastaanotolle ottamalla yhteyttä asiakaspalveluumme. Joissain toimipisteissämme on päivystysaika, jolloin voit tulla tapaamaan työntekijää ilman ajanvarausta.

Vastaanotolle pääset myös omalta kotisohvaltasi. Digitaaliset palvelumme ovat saatavilla paikkakunnasta riippumatta.

Ympärivuorokautinen laitoshoito

Kun poliklinikkapalvelujen apu ei riitä, tarjoamme ympärivuorokautista laitoshoitoa.

Vieroitushoidossa ja katkaisuhoidossa katkaistaan päihdekierre turvallisesti ja luodaan edellytyksiä päihdeongelmasta toipumiselle. Vieroitushoidon tarve voi liittyä esimerkiksi alkoholiin tai huumeisiin. Jos koet selkeitä vieroitusoireita, avun hakeminen vieroitushoidosta on suositeltavaa. Osa vieroitusoireista voi olla ilman hoitoa terveydelle vaarallisia.

Selviämishoitoasema on turvallinen paikka päihtymystilasta selviämiseen. Selviämishoidossa sosiaali- ja terveysalan ammattilaiset seuraavat asiakkaan terveydentilaa.

Tarjoamme myös pidempiaikaista kuntouttavaa laitoshoitoa. Asiakkaan hoitoon voi sisältyä useita laitoshoidon palveluja, esimerkiksi vieroitushoitoa ja pidempi kuntouttavan laitoshoidon jakso.

A-klinikka Oy:n Järvenpäässä sijaitseva Päihdesairaala on Suomen ainoa riippuvuusongelmien hoitoon erikoistunut sairaala. Sairaala palvelee valtakunnallisesti.

Opioidiriippuvuuden korvaushoito

Korvaushoitopalvelumme tarjoavat opioidiriippuvuuden korvaus- ja vieroitushoitoa. K-klinikoiden hoito sisältää joko metadonia tai buprenorfiini-naloksonia sisältävän lääkityksen ja psykososiaalisen tuen.

Korvaushoito mahdollistaa elämäntilanteen vakiinnuttamisen, yleisen terveydentilan kohentumisen ja kuntoutumisen kohti päihteettömyyttä. Hoitoon tarvitaan kotikunnan tekemä korvaushoitopäätös.

Poliklinikkapalvelujen, laitoshoidon ja korvaushoidon lisäksi palveluihimme sisältyvät matalan kynnyksen palvelut, asumispalvelut ja lastensuojelupalvelut.

Kaikki palvelumme